Papierwerk en een belangrijk bezoek - Reisverslag uit Zhengzhou, China van Sarah, Erwin, Colin en Julian Aleman - WaarBenJij.nu Papierwerk en een belangrijk bezoek - Reisverslag uit Zhengzhou, China van Sarah, Erwin, Colin en Julian Aleman - WaarBenJij.nu

Papierwerk en een belangrijk bezoek

Door: Erwin en Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah, Erwin, Colin en Julian

14 Mei 2014 | China, Zhengzhou

Waar:Zhengzhou (uit te spreken als tsjangtjow )
Weer: Bewolkt met een beetje regen, +/- 25 graden

Vandaag een dag om de papierwinkel op orde te brengen. We gaan eerst terug naar het provinciehuis waar we gisteren ook waren. Bij aankomst kunnen we niet direct het terrein op omdat er een één mans staking aan de gang was bij de ingang. Er zat een man in de opening bij de slagboom! Eenmaal binnen is het wachten op het controleren van de documenten maar al snel komen de documenten op tafel. Het belangrijkste was dat de namen van ons alle goed op de documenten stonden. Na controle wordt er dan een certificaat gemaakt waarin officieel bevestigd staat dat wij Julian adopteren. Tijdens en na de overhandiging van het certificaat kregen we een speech van een medewerker Civil Affairs waarin werd aangegeven dat hij zeer blij was met ons als adoptieouders. Hij zei een stuk meer maar het kwam zeer oprecht over. Na de speech zijn we nog even met hem op de foto gegaan. Dit gebeurde ook bij onze reisgenoten. Wat trouwens ook wel erg handig is dat onze Nederlandse begeleider gewoon een aardig woordje chinees praat.

Na de afspraak bij Civil Affairs zijn we naar een notaris kantoor van de provincie Henan gereden. Dit notariskantoor bekrachtigd de adoptie volgens het daartoe geldende recht. Hier moesten we ook wat handtekening zetten en nog een keer op de foto. Na deze plichtplegingen zijn we terug naar het hotel gegaan. Onze reisgenoten Marcel en Janneke hadden de middag vrij maar wij hadden nog een programma staan. Maar eerst nog even boodschappen doen bij de supermarkt, dit zijn overigens levensgevaarlijke uitstapjes. We moeten elke keer op een onwijs drukke kruising 2 keer oversteken. Dit is zeer riskant want groen betekend niet altijd dat je zomaar kan oversteken. Je moet alles in de gaten houden want Chinezen in het verkeer houden rekening met niemand, ook niet met een gezinnetje met een kinderwagen. Ze rijden gewoon door en als er een scooter aankomt ten eerste hoor je deze niet omdat deze allemaal elektrisch zijn en ten tweede als ze 1 pas twijfelt rijden ze gewoon door dwars door een groep mensen heen.

Na het boodschappen gaan we met z’n drietjes op pad. We moeten eerst nog pasfoto’s laten maken van Julian voor zijn paspoort. Daarna gaan we naar het politiebureau om het paspoort aan te vragen en te laten maken, die krijgen we dan als het goed is vrijdag terug. Na deze plichtpleging gaan we op zoek naar de vindplaats van Julian. Dit is aan de andere kant van de stad en daarvoor zijn we dik een half uur onder weg. Uiteindelijk vinden we de vindplaats en dat is toch wel heel vreemd, de exacte plaats is niet bekend maar wel ongeveer de plek. Het is een dorpje aan de rand van de stad Zhengzhou maar heel ver weg van de grote stad. We moeten over hobbelpaatjes en tussendoorweggetjes voordat we aankomen. Dit is een China dat we in reisgidsen niet terug zullen vinden en staat heel ver weg van wat wij gewend zijn maar het is wel goed om daar geweest te zijn.

Morgen hebben we een geen verplichtingen dus zeg maar een soort rustdag. We gaan dan waarschijnlijk naar de dierentuin.

• 14 Mei 2014 - 13:55

Mike En Leonie:

wat een heerlijk ventje die julian.
    jullie zien er helemaal happy uit!Super om te zien.
    x van ons vijven

• 14 Mei 2014 - 19:40

Marcel En Myra :

Gefeliciteerd, geniet van alles. Groetjes Marcel en Myra

• 14 Mei 2014 - 23:05

Michel, Wendy, Yu-lin En Yongjin:

Wat een prachtige foto's. Fijn om te zien dat het allemaal zo voorspoedig verloopt tot nu toe.
    Julian lijkt het goed op te pakken. Geniet van een dagje geen verplichtingen ;)

Lieve groet van ons vier

• 15 Mei 2014 - 10:05

Jeffry, Natalie En Talite:

Top man!
    Leuke foto's allemaal. Jullie staan er vrolijk en gelukkig op, geniet ervan en we zien elkaar snel weer in Vlaardingen.

• 15 Mei 2014 - 11:54

Serge:

Heel fijn om te lezen hoe alles met jullie gaat. Jullie zijn een mooi gezin met 2 prachtige kinderen!! Het straalt van de foto's af. Morgen alweer naar Beijing en dan fijn wat bekijken met zijn allen.
    Veel succes met de reis morgen.

Groetjes Serge.

• 15 Mei 2014 - 23:02

Ien En Rien Buytenhek:

Hallo Sarah en Erwin,
    Van harte gefeliciteerd met jullie jongste zoon. We lezen met veel plezier jullie reisverslagen en leven erg met jullie mee. Maar wat een geregel voor dat je weer verder kunt. We vinden het heel goed dat jullie naar de voor hem en jullie belangrijke plaatsen gaan; met eigen ogen deze plaatsen zien is toch wel erg belangrijk. We volgen jullie belevenissen met veel interesse. Geniet nog van de rest van de tijd in China. We houden contact. We zien elkaar wel in levende lijve in Nederland. Nog verder een goede reis gewenst.
    Groetjes Ien en Rien.